Afscheid Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Monique Oranje - WaarBenJij.nu Afscheid Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Monique Oranje - WaarBenJij.nu

Afscheid Bali

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Mei 2017 | Indonesië, Denpasar

De reis startte met een vlucht naar Hongkong met mijn vriendin Isabel. Hier zijn we 4 dagen gebleven en hebben heel wat cultuur kunnen snuiven. De vele verschillende markten, het eten en uitgaans leven waren echt een beleving. Na deze korte tussenstop was het tijd om te genieten van Bali, ook dit was een beleving aangezien we niet hadden verwacht dat er zoveel armoede was. Onze eerste airbnb was dan ook in een afgelegen wijk met een hoop lokale tentjes en huizen, restaurants met golfplaten daken en straat honden (mijn grootste angst) De eerste dagen keek ik in mijn ogen uit. Vooral omdat het contrast met de grote touristische luxe beachclubs enorm was. Om bij te komen zijn we na 2 nachten naar een hotel gegaan in het Balineese Loret de mar (Kuta) met straten vol winkels,clubs en souvenirshop. Hierna hebben we het culturele middelpunt (ubud) bezocht en een enorm mooie tocht op de mountainbike door compounds en rijstvelden gedaan. Ook monky forest was hier een hoogtepunt. Hierna kwam onze vriendin Anne ons vergezellen en zijn we met een fastboat naar Gili T gereisd. Hier hebben we vooral genoten van de sfeer, het witte strand en lekker eten. Een echt party eiland waar je letterlijk uit een kokosnoot kunt drinken. Ook hebben we een hele gave snorkel tocht gedaan waarbij we schildpadden en honderden tropische vissen hebben gezien. Na drie dagen zijn we met de fastboat verder gereisd naar het prachtige lombok met nog wittere stranden en mooie jungle. Een stuk minder touristisch en erg vriendelijke bevolking. Hier hebben we een hike gedaan door de jungle en hebben 2 watervallen bezocht. Aangezien het toen al bijna tijd was om naar Australië te gaan hebben we de laatste dagen doorgebracht in Kuta waar we hebben gezwommen, geshopt en lekker hebben gegeten. Helaas is het vandaag echt zo ver en heb ik afscheid moeten nemen van Isabel en Anne. Vanavond laat vlieg ik naar Cairns waar mijn reis door Australië gaat beginnen. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs xx

  • 02 Mei 2017 - 12:53

    Heidi:

    Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Vooral Lombok lijkt me geweldig met de witte stranden en jungle. En je hebt schildpadden gezien, wauw! Hele goede reis naar Australie!

  • 03 Mei 2017 - 20:51

    Papa En Mama:

    Hey Mopje,

    Wat leuk zo`n blog!!!
    We volgen je op de voet.
    Geweldig hé al die belevenissen.
    Oma belde en dacht dat je deze week de familie ging ontmoeten, zo grappig.
    Dat duurt nog eventjes.
    Verder schrijven we je op de app, maar dit is ook gaaf!!!
    Dikke dikke knuffel van Papa en Mama

  • 05 Mei 2017 - 21:08

    Tante Maddy:

    Hoi Monique,

    Als ik je reisblog lees, gaat het goed met je en heb je al heel veel gezien en meegemaakt.
    Mooi. zo'n reis. Ik hoop dat je ook in Australië een goede tijd mag hebben. We zijn benieuwd naar je reisavonturen en zijn van plan om regelmatig op je blog te kijken.
    Vanmiddag is Jonathan komen logeren bij ons. Joost en Melissa zijn er een paar dagen tussenuit, o.a. om te kijken naar spullen voor hun nieuwe huis in Hilligersberg, waar ze in juli hopen te gaan wonen. Maandagochtend hopen ze hem weer op te halen. Wij vinden het wel leuk zo'n klein mannetje in huis.
    Goede reis!

  • 10 Mei 2017 - 13:15

    Mama:

    Wow, bedankt!!
    Via Anne een tasje met verrassingenxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Leuk dat jullie een kijkje op mijn reisblog nemen! Komende tijd zal ik mijn avonturen die ik op mijn reis door Australië beleef hier bijhouden. Ik hoop jullie zo een beetje op de hoogte te houden. Liefs Monique

Actief sinds 02 Mei 2017
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 10638

Voorgaande reizen:

02 Mei 2017 - 31 December 2017

MOpreis

Landen bezocht: